SKRIVET: 2010-05-19, kl 06:17:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mitt liv i helhet!

Sitter här och funderar lite på hur mitt liv har varit. Jag träffade min blivande man när jag var 16 år. Vi förlovade oss efter 4 månader, den 24 juli 2007. Jag blev gravid första gången i Oktober 2007 då endast 16 år. Men fick olyckligtvis missfall 12 December 2007, dagen innan lucia. Men mitt liv gick vidare efter en massa sorg och jobbigheter. Jag flyttade hemifrån i juni 2007, endast 17år. Jag fick reda på att jag var gravid igen den 17 Juli 2008. Jag började på komvux som 17 åring vilket även är väldigt ungt, lärarna sa rätt ut till mig att dom hade en massa fördomar om att jag skulle börja där. Men jag gick ut halva terminen med toppenbetyg Bara VG + MVG. Dom sa att dom var stolta över mig med tanke på hur ung jag var och la ner hela min energi i skolan. Började på körskolan när jag var i v 28 med min dotter. Körde ända in i det sista. Det slutade med att jag fick fälla ut bilsätet för att komma in bakom ratten efter att de andra eleverna hade kört. Det är lite komiskt nu när man tänker på det. 8 Mars 2009 är höjdpunkten på mitt liv 10:16 föddes vår lilla prinsessa Nova. Hon låg på min bröstkorg och bara skrek något som lät som NAJNAJNAJNAJ. Det var verkligen den finaste stunden i vårt liv och början på något nytt och underbart. När min dotter var 2 månader gammal fortsatte jag på körskolan. Körskolelärarna hjälpte mig att passa min lilla dotter medans jag pluggade. Jag var där nästan varje dag med henne. När hon började skrika fick jag gå till parken (där är mycket buskigt och skymt) och amma henne sen efter det fick jag ta bussen hem med henne. Jag körde och hade mig hela sommaren 12 September fick jag mitt körkort. Som ni kanske förstår har vi lyckats att bygga upp ett bra liv tillsammans.

BB, Mars 2009








Love Fightermom


myrann

Det är så skönt att följa en ung mamma som inte bara sitter på röven och låter livet passera utan faktiskt tar tag i det ändå. Du är så jävla stark och verkligen en förebild för många där ute i världen!!!



PUBLICERAT: 2010-05-19, 09:13:25 | URL: http://myrann.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: