SKRIVET: 2010-03-29, kl 21:00:24 | PUBLICERAT I: Bröllops planer och tips ♥

Vård Centralen + Sjukhuset med min lilla prinsessa..<3

Idag så var jag på praktik, så såg jag att dagiset hade ringt mig. Blev lite orolig då!
Dom sa att Nova hade varit hängig hela morgonen och knappt ville äta. Så det var bara att sätta sig i bilen och köra till dagiset. När jag kom dit var lillan super trött och helt utslagen. Hon reagerade knappt när jag kom! då måste vara något fel. Jag körde bort till Vård Centralen där jag fick en tid 13:30. Väl på vård Centralen fick jag vänta 30 minuter innan jag kom in. Det beslutades att vi skulle avakta, jag gick in till labbet och bad dom att ta en temp på min lilla älskling. Hon hade 39,0, vilket är väldigt högt på ett spädbarn specielt så utslagen som hon var. Läkaren bestämde sig för att ge oss en remis till sjukhuset. Så jag körde hem och ringde min mamma, hon sa att min näst minsta syster kunde följa med mig och nova som sällskap. Vid 17:00 tiden körde vi in. När vi kom till sjukhuset så tog dom tempen, vägde henne och gav henne stolpiller. (Stolpiller är medicin man tar i rumpan.) Sen satte vi oss i väntan på läkare. Men Novisen började bli jätte pigg hon både åt och sprang runt och lekte, så vi bestämde oss för att köra hem då vi hade ca 4-8 timmar kvar att vänta. Vi åkte till Ikea och köpte lakan som vi ska ha på bröllopet som dukar. Känner på mig att detta kommer att bli riktigt bra vet ni! ;)
Nu ska vi ha myspys här hemma!





Love Fightermom


mi

man är inget spädbarn när man är 1 år :s sen är det normalt att barn som är små att ha 39-40 graders feber dom brukar ha högre tenp än vuxna hur läskigt det än är . om du tänker dig 3 dagars feber den brukar ligga på 40 grader . så länge dit barn dricker . så länge du får kontakt med ditt barn och den iaf dricker så behöver man inte oroa sig . but i understand you ! i really doo.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: