SKRIVET: 2010-09-01, kl 06:30:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Rolig praktik!

Sedan i måndags så har jg varit på praktik på en VårdCentral. Gud jag älskar verkligen det, så himla skoj. Min handledar är också väldigt snäll, igår fick jag tömma min en arbetskollega på blod. Alltså ta ett blodprov i ett prov rör då. Sen så tog jag även stick i fingret. Det fungerade jätte bra, jag ska få ta mer blodprover idag. Jag som trodde att jag hade värtsa blodfobi, men det kan jag verkligen inte ha. Nästan så man vill utbilda sig vidare till något inom labb. Hihi

Nä nu ska jag gå och äta min nutrilet, jag gick även på en diet i måndags, än så länge så är jag inte godis sugen och har fallit tillbaka. Det brukar ta ca 2 veckor innan godissuget försvinner helt, så än så länge ligger jag i risk zonen. Men men wish meluck! ;)

Så här ser kanylerna ut som man sticker med och tömmer i ett provrör.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: