SKRIVET: 2010-11-20, kl 23:17:54 | PUBLICERAT I: Allmänt

Förväntar mer av livet!

Jag vet inte riktigt hur jag har tänkt den senaste tiden. Jag har nog haft förväntningarna att vi ska ha råd till det mesta. Jag ville nog inte riktigt erkänna för mig själv att man är en fattig student på 19 år. Men fick tanken här om dagen, jag bor i en egen lägenhet med mitt barn och min man. Men framför allt att jag är 19 år. Det är okej att inte ha hunnit få ett fast jobb eller ha en god ekonomi. Som 19åring ska man nog bara vara glad att man ens har råd med hyran och räkningarna. Jag har tagit livet för givet. Man har kännt sig fattig och det har varit jobbigt men de flesta har nog haft det ganska jobbigt i början av livet. Man måste bygga upp sin karriär först innan man kan ha en god ekonomi. Jag har starkt börjat fundera på vad man vill jobba med, funderade på att läsa upp mina gymnasiebetyg så man får högskole kompetens. Men som sagt det är bara funderingar.  Livet är ett mysterium som man får ta vad som kommer, vissa har tur andra mindre tur i livet. Men jag tror att man kan kämpa sig upp i livet bara man har den starka viljan och kämparglöden. Soo Keep on fighting!

Love fightermom



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: