SKRIVET: 2010-05-08, kl 16:46:02 | PUBLICERAT I: Bröllops planer och tips ♥

Skatta på alla min gåvor!

Fråga
vet du att du måste skatta på allt?
Hur ska du gå tillväga?

Svar
Jo jag vet att jag måste skatta på allting som jag får. Om det kommer upp i ett värde utav 18 000kr. Vilket det i mitt fall inte gör. Allt som allt är jag väll uppe i runt 5000-10 000kr. Asolut inte mer. Så jag har en hel del att ta igen innan jag behöver skatta på sakerna.



anits83

Är inte gåvoskatten slopad sen några år tebax? Och varför kan inte folk unna någon som lyckas genom sponsring som är så svårt? Jag unnar dig all lycka så du får ditt/erat dröm bröllop

http://www.juristbyran.com/sst/inf/out/infOutWww1/0,,116150,00.html


Anonym

Sniket att få börllopet sponsrat och med massa gåvor.. har man inte råd att betala får man fan gifta sig på det sättet man har råd...



Pinsamt!!


Anonym

det är ju väldigt på tapeten just nu att bloggare måste börja skatta för allt som de får skickat från företag osv o sen visar upp o gör reklam om för i sin blogg.



Det med 18 000 är rätt, men i dom 18 000 så räknas också in din vanliga lön och bidrag.



vill bara va snäll o upplysa så att du intefår en massa efterskatt sen för det är inte kul!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: