SKRIVET: 2010-02-16, kl 11:36:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jag tror inte på Dieter!

Jag vet att man kan gå ner en 10-15-20kg med dieterna. Men har ni tänkt på vad som händer när ni har nått er målvikt och ska börja äta vanlig fast föda igen? Då går man oftast upp allt igen + lite till. Min mamma testade någon sorts diet piller, det gav henne hjärtklappning men visst hon gick ner. Men har gått upp det igen när hon slutade. Min sambo testade protein pulver, det innebär att man äter Pulvret + en middag varje dag. Även där var det hjärtklappningar och han kände sig slö och sjuk.

En person som äter nyttig mat och rör på sig får inte hjärtklappningar och känner sig svag/sjuk. Enligt mig så fugerar det bara att äta sig smal. Kroppen mår absolut inte bra av att käka massa piller och pulver varje dag. Viktigaste av allt för att gå ner är att röra på sig lite varje dag.

Såhär kan en vanlig dag se ut hos mig.


10:00 1st lingongrova, lite smör och 2 skivor ost.
+ Ett stort glas vatten till det.
13:00 1dl russin + Ett stort glas vatten

16:00 2st potatisar, 5st köttbullar och sås. + 1-2  glass vatten.

18:30 2st skorpor + 1 kopp te.


Man ska aldrig äta efter 18-19 tiden, det påverkar vikten eftersom man inte är ute och springer eller rör sig efter den tiden. Men om man tränar kan man alltid dricka vatten och äta någon frukt.

Mitt sätt är att inte äta lite hela tiden utan att äta på hyffsat bestämda tider, äta nyttigt, röra på sig och inte äta för sent.

Lycka till alla som vill gå ner i vikt, denna gången ska jag klara detta!





jannika

Håller med här , känner folk som har gått på dieter och sen när dom har börjat äta normalt igen går dom upp de kilona dom förlorade :P .. Diss till dieter.



PUBLICERAT: 2010-02-17, 08:49:02 | URL: http://jannikanystroms.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: