SKRIVET: 2010-04-29, kl 09:14:45 | PUBLICERAT I: Bröllops planer och tips ♥

Kvinnlig präst NEJ TACK!

Den 9 Maj ska vi in till gustav Adolfs kyrkan och träffa vår präst Klara som ska viga oss. Känns välkdigt konstigt att ha en kvinnlig präst. Jag lever väll kvar i det gammal modiga där det oftast var manliga präster. Känns bara så fel med en tjej. Jag tycker själv att det låter knasigt men det var min första tanke. Oh shit är det en kvinnlig präst inte alls vad jag hade förväntat mig. men men det är väll sånt man får ta. Känns väldigt könsdiskriminerande att säga att vi vill byta för att könet är fel. Haha. Nä men vi ska träffa henne den 9 Maj så då får vi väll se hur man kommer överräns. Kanske känns helt okej nmär man väl har träffat henne. Vad tycker ni om kvinnliga präster?





Magdalena

Ser ingen skillnad på kvinnliga/manliga präster. I bakhuvudet är jag väl lika fördomsfull som du.. Manliga präster = Pedofiler.. Vet ju att alla inte är det.. Men jaooo..



PUBLICERAT: 2010-04-29, 16:25:09 | URL: http://solovable.com
Magdalena

Svar: Men varför ska ni ha den kvinnliga prästen när ni INTE vill?



PUBLICERAT: 2010-04-29, 19:06:05 | URL: http://solovable.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: